85
CARMO JR, J.R., 2005, “Eu te amo: canção de Chico Buarque e Tom Jobim”, CASA -
Cadernos de Semiótica Aplicada, vol. 3, n. 1, pp.13-26, São Paulo, Ago.
COELHO, M., 2003, “A Paixão e a Passionalização em Saudosa maloca”, CASA –
Cadernos de Semiótica Aplicada, v. 1, n. 2, pp. 197-224.
DIETRICH, P., 2004, “Viola, meu bem: construção do sentido na canção experimental
de Caetano Veloso”, CASA – Cadernos de Semiótica Aplicada, v. 2, n. 1, pp. 16-25.
DIETRICH, P., 2006, “Plano da expressão musical: níveis de descrição”, Estudos
Semióticos, v. 2, n. 6.
DIETRICH, P., 2007, “Discurso musical e discurso de produção musical”, CASA –
Cadernos de Semiótica Aplicada, v. 5, n. 5.
DOWNIE, J. S., 2000, “Access to music information: The state of the art”, In: Bulletin
of the America Society for Information Science, n. 26, Jun, Bloomington, Indiana, USA.
DOWNIE, J. S., 2001, “Music information retrieval annotated bibliography website
project, phase I”. In: Proceedings of the Second Annual International Symposium on
Music Information Retrieval: ISMIR, Bloomington, Indiana, USA.
DOWNIE, J. S., 2008, “Report on ISMIR 2008 Symposium: Music Information
Retrieval Evaluation”, In: D-Lib Magazine, n 17, Bloomington, Indiana, USA, Nov.
DOWNLING, J. W., 1978, “Melodic Information processing and its development”. In:
The Psychology of Music, Academic Press, Inc. pp. 413-429.
FERRARA, A., LUDOVICO, A. L., MONTANELLI, S., CASTANO, S., HAUS, G.,
2006, “A Semantic Web Ontology for Context-Based Classification and Retrieval of
Music Resources”, In: ACM Transactions on Multimedia Computing, Communications
and Applications, Vol. 2, No. 3, Ago.
FONTANILLE, J., ZILBERBERG, C., 2001, Tensão e Significação. São Paulo,
Discurso Editorial: Humanitas/FFLCH.