173
Steyvers, M., & Tenenbaum, J. B. (2005). The large-scale structure of semantic networks:
statistical analyses and a model of semantic growth. Cognitive Science, 29(1), 41-78.
Stolt, S., Haataja, L., Lapinleimu, H., & Lehtonen, L. (2008). Early lexical development of
Finnish children: A longitudinal study. First Language, 28(3), 259-279.
Taylor, J. (2003). Linguistic Categorization. Oxford, USA: University Press.
Tardif, T. (1996). Nouns are not always learned before verbs: evidence from mandarin
speaker’s early vocabulary. Development Psychology, 32, 492–504.
Tardif, T., Gelman, S. A., & Xu, F. (1999). Putting the noun bias in context : A
comparison of English and Mandarin. Child Development, 70(3), 620-635.
Tomasello, M. (2003). Constructing a language: A usage-based theory of language
acquisition. Cambridge, USA: Harvard University Press.
Tomasello, M. & Farrar, M. J. (1986). Joint attention and early language. Child
Development, 57, 1454-1463.
Tonietto, L. (2005). Metáfora e analogia no processo de formação de conceitos: Um
estudo sobre aproximações semânticas verbais em crianças pré-escolares.
Unpublished Masther’s Thesis, Programa de Pós-Graduação e Psicologia, Instituto de
Psicologia, Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Porto Alegre, Brasil.
Tonietto, L., Parente, M. A. M. P., Duvignau, K., Gaume, B., & Bosa, C. A. (2007).
Aquisição inicial do léxico verbal e aproximações semânticas em português.
Psicologia: Reflexão e Crítica, 20(1), 114-123.
Tonietto, L., Villavicencio, A., Siqueira, M., Parente, M. A. M. P., & Sperb, T. M. (2008).
A especificidade semântica como fator determinante na aquisição de verbos. PSICO,
39(3), 343-351.
Tse, S. K., Chen, C., & Li, H. (2005). Is the expressive vocabulary of young Cantonese
speakers noun or verb dominated? Early Child Development and Care, 75(3), 215-
227.
Van Hulle, C. A., Goldsmith, H. H., & Lemery, K. S. (2004). Genetic, environmental, and
gender effects on individual differences in toddler expressive language. Journal of
Speech, Language, and Hearing Research, 47, 904-912.
Vidor, D. C. G. M. (2008). Aquisição lexical inicial por crianças falantes do Português
Brasileiro: Discussão do fenômeno da explosão do vocabulário e da atuação da
hipótese do viés nominal. Unpublished doctoral dissertation, Programa de Pós-
Graduação em Letras, Faculdade de Letras, Pontifícia Universidade Católica do Rio
Grande do Sul. Porto Alegre, Brazil.