104
NERI, M. Equidade e eficiência na educação: motivações e metas. São Paulo: Fundação
Getúlio Vargas, Centro de Políticas Sociais, 2006. Disponível em:
<http://www.fgv.br/cps/pesquisas/educa>. Acesso em: 19 abr. 2008.
NERI, M.; MOURA, R.; CORREA, P.
Infraestrutura e avanços educacionais. São Paulo:
Fundação Getúlio Vargas, Centro de Políticas Sociais,
2006. Disponível em:
<
http://www4.fgv.br/cps/simulador/site_cps_educacao/WB_relatoriofinal.pdf>. Acesso em: 19
abr. 2008.
NEUMAN, S.; OAXACA, R. Wage decompositions with selectivity corrected wage equations: a
methodological note.
Journal of Economic Inequality, Dordrecht, v. 2, n. 2, p. 3-10, 2004.
NEY, M.G.; HOFFMANN, R. Desigualdade, escolaridade e rendimentos na agricultura, indústria
e serviços de 1992 a 2002.
Economia e Sociedade, Campinas, v. 13, n. 2, p. 51-79, 2004.
OAXACA, R. Male-female wage differentials in urban labor market.
International Economic
Review, Osaka, v. 14, n. 23, p. 693–709, 1973.
ORGANIZAÇÃO DAS NAÇÕES UNIDAS PARA A EDUCAÇÃO, A CIÊNCIA E A
CULTURA - UNESCO.
Pesquisa nacional UNESCO. São Paulo: Moderna, 2004. 220 p.
PONTES, P.A. Diferencial de salários nos municípios do Estado do Ceará: uma aplicação da
decomposição de Oaxaca.
Revista de Economia Contemporânea, Rio de Janeiro, v. 11, n. 3, p.
421–438, set./dez. 2007.
PONTILLI, R.M.
A infraestrutura escolar e as características familiares influenciando a
freqüência e o atraso escolar. 2004. 147 p. Dissertação (Mestrado em Economia Aplicada) –
Escola Superior de Agricultura “Luiz de Queiroz”, Universidade de São Paulo, Piracicaba, 2004.
ROSS, S.A. The economic theory of agency: the principal’s problem.
American Economic
Review
, Pittsburgh, v. 63, n. 2, p. 134-139, 1973.
SOARES, S.S.D.
O perfil da discriminação no mercado de trabalho: homens negros,
mulheres brancas e mulheres negras. Brasília: Instituto de Pesquisa Econômica Aplicada
, nov.
2000. (Texto para Discussão, 769). Disponível em: <
http://www.ipea.org.br>. Acesso em: 17 jul.
2008.
SCORZAFAVE, L.G.; PAZELLO, E.T. Using normalized equations to solve the indetermination
problem in the Oaxaca-blinder decomposition: an application to the gender wage gap in Brazil.
Revista Brasileira de economia, Rio de Janeiro, v. 61, n. 4, p. 535-548, out./dez. 2007.
STODDARD, C.; KUHN. P.
Incentives and effort in the public sector: have U.S. education
reforms increased teachers’ work hours? Cambridge:
National Bureau of Economic Research,
2006. (NBER Working Paper, 11970).
UMANSKY, I. A literature review of teacher quality and incentives: theory and evidence. In:
VEGAS, E. (Org.).
Incentives to improve teaching: lessons from Latin America. Washington:
The World Bank, 2005. cap. 2, p. 21-61.