130
REFERÊNCIAS BIBLIOGRÁFICAS
ADLER, P. Technology strategy: a review of the literatures, In Research on
Technological Innovation, Management and Policy, Vol. 4, R. S. Rosenbloom and R.
A. Burgelman, eds., pp. 25–152, JAI Press, Greenwich, CT, 1989.
ALBERTIN, A. L. Comércio Eletrônico: Modelo, Aspectos e Contribuições de sua
Aplicação. 5ª edição. São Paulo: Atlas, 2004.
ALMEIDA, C. V. L. A. Comércio Eletrônico na Relação Inter-Empresarial da
Administração Pública: Um Estudo de Caso no Governo Federal. Dissertação
(Mestrado), Universidade Federal do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, 2000.
ANDRADE, D. F.; TAVARES, H. R.; VALLE, R. C. Teoria da Resposta ao Item:
Conceitos e Aplicações. 140 SINAPE, Caxambu – 24 a 28/07/2000. ABE-Associação
Brasileira de Estatística.
BANDURA, A. Social Foundations of Thought and Action. A Social Cognitive
Theory, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ, 1986.
BURGELMAN, R. A. and ROSENBLOOM, R. S. Technology strategy: an
evolutionary process perspective, In Research on Technological Innovation,
Management and Policy, Vol 4, Rosenbloom, R.S. and Burgelman, R.A. eds., pp. 1–
23. JAI Press, Greenwich, CT, 1989.
BURGELMAN, R. A. Strategy-making as a social learning process: the case of
internal corporate venturing, Interfaces, 18: 74–85, 1988.
BURGELMAN, R.A e ROSENBLOOM,R.S “Organizations” Technology
Management Handbook. Ed. Richard C. Dorf Boca Raton: Crc Press Llc, 2000.
CAHOON, A. and ROWNEY, J. Stress in the Workplace, unpublished study, The
University of Calgary, Alberta, Canada, 1996.
CALDWELL, D. and O’REILLY, C. Promoting Team-Based Innovation in
Organizations: The Role of Normative Influence, paper presented at the Fifty-Fourth
Annual Meetings of the Academy of Management, 1995.
CARNEIRO, A. J. W; ANDRADE, F. D.; VASCONCELOS, P. A.; ARAÚJO, S. A.
Uma Proposta de Análise de um Construto para Medição dos Fatores Críticos
da Gestão pela Qualidade por Intermédio da Teoria da Resposta ao Item.
Gestão & Produção, vol. 9, Nº 2, Ago. 2002.
CENFETELLI, R. T.; BENBASAT, I. Frustrated incorporated: An exploration of the
inhibitors of IT-mediated customer service. 9th Americas Conf. Information Systems,
Tampa, FL, p. 4-6, Aug. 2003.