173
KAYES, C. Experiencial learning and its critics: preserving the role of experience in
management learning and education. Academy of Management Learning & Education, v1,
issue 2, p.137-150, dec. 2002.
KIM, Daniel H. The link between individual and organizational learning. Sloan
Management Review, v.35, n.1, p.37-50, Fall 1993.
KNOWLES, M.S.; HOLTON III, E. F.; SWANSON, Richard A. Adult learner, the: the
definitive classic in adult education and human resource development. 5th ed. Houston:
Gulf, 1998.
KOLB, D. A gestão e o processo de aprendizagem. In: STARKEY, K. Como as
Organizações Aprendem. São Paulo: Futura, 1997.
KOLB, D. et al. Strategic management development: using experiential learning theory to
assess and development managerial competencies. In: MABEY, C.; ILES, P. (edit) Managing
Learning. London : Routledge, 1994. p.147-154.
KOLB, D. Experiential Leaning: experience as the source of learning and development.
In:____ The Process of Experiential Learning. New Jersey: Prentice Hall, 1984. p.20-37.
LANTELME, E. M. V. Uma teoria para o desenvolvimento da competência de gerentes
da Construção: em busca de “consiliência”. Porto Alegre, 2004. 290 p. Tese (Doutorado) –
Escola de Engenharia, Programa de Pós-Graduação em Engenharia Civil, Universidade
Federal do Rio Grande do Sul.
LANTELME, E. M. V.; POWELL, J. A.; FORMOSO, C. T. Desenvolvimento de
competências dos gerentes da construção: construção de uma teoria. Ambiente
Construído, Porto Alegre, v. 5, n. 1, p. 69-86, jan./mar. 2005.
LEONARD-BARTON, D. Core capabilities and core rigidities: a paradox in managing
new product development. Strategic Management Journal, v.13, p.111-125, 1992.
MACNEIL, C. Exploring the supervisor role as a facilitator of knowledge sharing in
teams. Journal of European Industrial, v.28, n.1, p.93-102, 2004.
MACNEIL, C. The supervisor as a facilitator of informal learning in work teams.
Journal of Workplace Learning. Bradford, v.13, Iss.5/6, p.246-253, 2001.
MARSICK, V.; WATKINS, K. Lessons from informal and incidental learning. In:
BURGOYNE, J.; REYNOLDS, M. Management learning: integrating perspectives in
theory and practice. London: Sage Publications, 1997. p.293-312.
MATTOS, P.L.C.L. Análise de entrevistas não estruturadas: da formalização à pragmática da
linguagem. In: GODOI, C. K.; BANDEIRA-DE-MELLO, R.; DA SILVA, A. B. (Org.)
Pesquisa qualitativa em estudos organizacionais: paradigmas, estratégias e métodos. São
Paulo: Saraiva, 2006. p. 347-370.
McCLELLAND, D. C. Testing for Competence rather than Intelligence. American
Psychologist, Washington D.C, 1973.