50
Dixon, M.R., Hayes, L.J., Binder, L.M., Manthey, S., Sigman, C. & Zdanowski, D.M.
(1998). Using a self-control training procedure to increase appropriate behavior.
Journal of Applied Behavior Analysis, 31, 203-210.
Doepke, K. J., Henderson, A. & Critchfield, T. S. (2003). Social antecedents of
children’s eyewitness testimony: a single-subject experimental analysis. Journal of
Applied Behavior Analysis, 36, 459-463.
Fetterman, J.G. & MacEwen, D. (1989). Short-term memory for responses: the choose-
small” effect. Journal of the Experimental Analysis of Behavior, 52, 311-324.
Jans, J. E. & Catania, C. (1980). Short-term remebering of discriminative stimuli in
pigeons. Journal of the Experimental Analysis of Behavior,34, 177-183.
Lane, S.D., Cherek, D.R., Lieving, L.M. & Tcheremissine, O.V. (2005). Marijuana
effects on human forgetting functions. Journal of the Experimental Analysis of
Behavior, 83, 67-83.
Menezes, M. S. T. B. de (2007). Autocontrole um estudo sobre a variação simultânea
da magnitude e do atraso do reforço e da possibilidade de realização de atividades
distrativas. São Paulo. Dissertação de mestrado – PUC-SP.
Michael, J. (1985). Two kinds of verbal behavior plus a possible third. The Analysis of
Verbal Behavior, 3, 1-4.
Millenson, J.R. (1975). Princípios de análise do comportamento. (A. A. Souza e D.
Rezende, trads.). Brasília: Coordenada. Publicado originalmente em 1967.
Pachur, T. & Hertwig, R. (2006). On the psychology of the recognition heuristic:
retrieval primacy as a key determinant of its use. Journal of Experimental
Psychology: Learning, Memory and Recognition, vol 32, n° 5, 983-1002.
Pergher, N. K. (2002). De que forma as coisas que nós fazemos são contadas por outras
pessoas? Um estudo de correspondência entre comportamento não verbal e verbal.
São Paulo. Dissertação de Mestrado – PUC-SP.
Peterson, L.R. & Peterson, M.J. (1959). Short-term retention of individual verbal items.
Journal of Experimental Psychology, 58, 193-198.
Risley, T. R., & Hart, B. (1968). Developing correspondence between the non-verbal
and verbal behavior of preschool children. Journal of Applied Behavior Analysis, 1,
267-281.