101
MERSHA, T. Quality, competitiveness and development in Sub-Saharan Africa. Industrial
Management & Data Systems, v.100, n.3, p. 199-124, 2000.
MOHR-JACKSON, I. Managing a total quality orientation: factors affecting customer
satisfaction. Industrial Marketing Management, v. 27, p. 109-125, 1998.
MUDIE, P. Internal customer: by design or by default. European Journal of Marketing, v. 37,
n. 9, p. 1261-1276, 2003.
NAVEH, E. & MARCUS, A. Achieving competitive advantage through implementing a
replicable management standard: istalling and using ISO 9000. Journal of Operations
Management, 2005.
NAUDÉ, P., DESAI, J. & MURPHY, J. Identifying the determinants of internal marketing
orientation. European Journal of Marketing, v. 37, n. 9, p. 1205-1220, 2003.
OLIVEIRA, L. P. de. A contribuição do planejamento estratégico para a gestão participativa:
uma análise a partir da percepção dos dirigentes das escolas estaduais públicas. 2006.
Dissertação (Mestrado Profissional em Administração) – Universidade Federal da Bahia,
Salvador, 2006.
PALMER, R. & WILSON, J. P. Maintaining the energy for commitment to quality. Training
for Quality, v.3, n.2, p.9-13, 1995.
PETERS, L. D. & FLETCHER, K. P. A market-based approach to understanding
communication and teamworking: a multi-disciplinary literature review. Academy of
Marketing Science Review, v. 2004, n. 2, 2004.
PINTO, S. H. B., CARVALHO, M. M. & HO, L. L. Implementação de programas de
qualidade: um survey em empresas de grande porte no Brasil. Gestão & Produção, v.13, n. 2,
p. 191-203, 2006.
PRAHALAD. C.K. & RAMASWAMY, V. Co-creating unique value with customers.
Strategy & Leadership, v.32, n. 3, p. 4-9, 2004.
RAISINGHANI, M. S., ETTE, H., PIERCE, R., CANNON, G. & DARIPALY, P. Six sigma:
concepts, tools, and applications. Industrial Management & Data Systems, v.105, n.4, p.491-
505, 2005.
ROCHA, T. V. Marketing de relacionamento e competitividade no mercado empresarial: um
estudo de caso em uma empresa multinacional agroquímica. 2007. Tese (Doutorado em
Administração) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 2007.
SILVA, E. L. da & MENEZES, E. M. Metodologia da pesquisa e elaboração de dissertação.
4 ed. rev. atual. Florianópolis: UFSC, 2005.
SMITH, S. World class competitiveness. Managing Service Quality, v.5, n.5, p.36-42, 1995.
SPINKS, N. & WELLS, B. Quality communication: a key to quality leadership. Training for
Quality, v.3, n.2, p.14-19, 1995.