177
CAMERON, L. Operationalising ‘metaphor’ for applied linguistic research. In:
CAMERON, L.; LOW, G. (Eds.) Researching and applying metaphor. Cambridge:
Cambridge University Press, 1999a. p. 3-28.
CAMERON, L. Identifying and describing metaphor in spoken discourse data. In:
CAMERON, L.; LOW, G. (Eds.) Researching and applying metaphor. Cambridge:
Cambridge University Press, 1999b. p. 105 – 132.
CAMERON, L. & LOW, G. Researching and applying metaphor. Cambridge:
Cambridge University Press, 1999a. 295 p.
CAMERON, L. & LOW, G. Metaphor. Language Teaching, v. 32, p. 77 – 96, 1999b.
CANOLLA, C. As metáforas da produção: Reflexões sobre o discurso de operárias.
D.E.L.T.A, v. 16, n. 1, p. 55-82, 2000.
CARVALHO, M. B. de Uma abordagem sócio-construtivista para as metáforas.
Morpheus, Revista Eletrônica em Ciências Humanas, n.2, 2003.
CELANI, M. A. A. A relevância da Lingüística Aplicada na formulação de uma política
educacional brasileira. In: FORTKAMP, M. B. M. & TOMITCH, L. M. B. Aspectos da
lingüística Aplicada. Florianópolis: Insular, 2000. p. 17 – 32.
________________. Professores e formadores em mudança: relato de um processo de
reflexão e transformação da prática docente. Campinas: Mercado de Letras, 2003. 223 p.
CHARDENET, P. A avaliação: formação social, cognitiva e discursiva. Desafio para a
educação. In: PAIVA, M. G.G. & BRUGALLI, M. (Orgs.) Avaliação: Novas tendências /
novos paradigmas. Porto Alegre: Mercado Aberto, 2000. p. 44 - 57
CHAUDRON, C. The interaction of quantitative and qualitative approaches to research: A
view of the second language classroom. TESOL Quarterly, v. 20, n. 4, p. 709 – 717, 1986.
CLANDININ, D. J.; CONNELLY, F.M. Narrative and story in practice and research. In:
SCHON, D. A. (Ed.) The Reflective Turn: case studies of reflective practice. New York:
Teachers College Press, 1991. p. 258 – 281.
CONCEIÇÃO, M. P. Vocabulário e consulta ao dicionário: analisando as relações
entre experiências, crenças e ações na aprendizagem de LE, 2004, 296f. Tese
(Doutorado em Lingüística Aplicada) – Faculdade de Letras, Universidade Federal de
Minas Gerais, Belo Horizonte.
CORTAZZI, M.& JIN, L. Bridges to learning: metaphors of teaching, learning and
language. In: CAMERON, L.; LOW, G. (Eds.) Researching and applying metaphor.
Cambridge: Cambridge University Press, 1999. p. 149 – 176.