26
Diener, E. (2000). Subjective well-being: The science of happiness and a proposal for a
national index. American Psychologist, 55, 34-43.
Diener, E., Oishi, S., & Lucas R. E. (2003). Personality, culture, and subjective well-
being: Emotional and cognitive evaluations of life. Annu. Rev. Psycho, 54, 403-425.
Diener, E., & Suh, E. (1997). Measuring quality of life: Economic, social, and subjective
indicators. Social Indicators Research, 40, 189-216.
Diener, E., Suh, E. M., Lucas, R. E., & Smith, H. L. (1999). Subjective well-being: Three
decades of progress. Psychological Bulletin, 125 (2), 276-302.
Diener, E., Suh, E., & Oishi, S. (1997). Recent findings on subjective well-being. Indian
Journal of Clinical Psychology, 24, 25-41.
Elavsky, S., McAuley, E., Motl, R. W., Konopack, J. F., Marquez, D. X., Hu, L., et al.
(2005). Annals of Behavioral Medicine, 30 (2), 138-145.
Emmons, R. A. (1986). Personal strivings: An approach to personality and subjective
well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 51, 1058-1068.
Fleck, M. P. A., Leal, O. F., Louzada, S., Xavier, M., Chachamovich, E., Vieira, G., et al.
(1999). Desenvolvimento da versão em português do instrumento de avaliação de
qualidade de vida da OMS (WHOQOL-100). Revista Brasileira de Psiquiatria, 21,
19-28.
Fox, K. R. (1999). The influence of physical activity on mental well-being. Public Health
Nutrition, 2, 411-418.
Fox, K. R. (2000). Self-esteem, self-perceptions and exercise. Intern. J. Sport Exerc.
Psychol., 31, 228-240.
Giacomoni, C. H. (2002). Bem-estar subjetivo infantil: Conceito de felicidade e
construção de instrumentos para avaliação. Tese de doutorado não publicada,
Instituto de Psicologia, Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Brasil.
Ginis, K. A. M., Latimer, A. E., McKechnie, K., Ditor, D. S., McCartney, N., Hicks, et al.
(2003). Using exercise to enhance subjective well-being among people with spinal
cord injury: The mediating influences of stress and pain. Rehabilitation Psychology,
48 (3), 157-164.
Greve, A. M. S. (1977). Estudo experimental sobre a influência de técnicas de expressão
corporal no desenvolvimento psico-social de adolescentes de 13 a 16 anos.
Dissertação de mestrado não-publicada, Faculdade de Educação, Pontifícia
Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Brasil.